Day 3 Red Centre Safari - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu Day 3 Red Centre Safari - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Day 3 Red Centre Safari

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

01 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Donderdag 1 mei. Alweer de derde dag van ons Red Centre avontuur. Die rode aarde begint inmiddels goed zichtbaar te worden op onze kleren, handdoeken, lakens etc.... :-) Blijft wel prachtig om te zien, al dat rood, in feite is het roest wat we zien, de aarde en het gesteente bevat enorm veel ijzer en wanneer dat in aanraking komt met zuurstof gaat het oxyderen. Het Red Centre ligt dus eigenlijk weg te roesten....

Na de ontbijt- en inpakroutine (wake up 04.45 uur...) gaan we op weg naar het Watarrka National Park, meer specifiek naar de Kings Canyon. Een deel van de groep kiest daar voor een wandeling langs de rims van de canyon, maar daarvoor moet je wel eerst 100 meter vrij steil omhoog klimmen... Wij kiezen voor de wat minder uitdagende maar niet minder mooie wandeling dóór de canyon, de Creek Walk.

Na de lunch wordt het beest Ralph dan eindelijk ingezet waar hij voor bedoeld is: we rijden de Mereenie Loop Road, een dirtroad van zo'n 135 km lang. Het is prachtig om te doen en het uitzicht is af en toe spectaculair, alleen na een uur ben ik er niet meer zeker van of al mijn organen nog op de juiste plek zitten....

Onze eindbestemming voor vandaag is Glen Helen, waar we afscheid nemen van de 3-dagen gasten die daar worden opgehaald. In vergelijking met de vorige avond is dit een glampsite ipv een campsite :-) we hebben daar zelfs een broodrooster en een koelkast! En een heuse outback pub met veranda, overlooking the river in de gorge...

En hoewel we ook nu weer tenten hebben besluit ik die avond de swag uit te proberen en bij het kampvuur te gaan slapen. Een swag is een grote canvas hoes waarin een dunne matras ligt en waar je met je slaapzak en eventueel een extra deken inschuift. Vervolgens rits je alles dicht waardoor je zelfs bij een eventuele lichte regenbui droog blijft.

Het slapen in de swag bij het kampvuur is heel bijzonder, natuurlijk word ik een paar keer wakker 's nachts, maar als je dan die overweldigende sterrenhemel ziet....