The long and winding road - Reisverslag uit Blairgowrie, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu The long and winding road - Reisverslag uit Blairgowrie, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu

The long and winding road

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

22 April 2014 | Australië, Blairgowrie

Zaterdag 19 april, mijn verjaardag! Vanwege de regen de vorige avond zijn we vroeg ingestort en nu dus vroeg op, 6 uur... Na het douchen eerst even kijken bij de oceaan, prachtig, zonsopkomst boven zee! Om half 8 draaien we de Princes Highway weer op, onderweg in Cobargo een koffie to go gehaald die we lekker op het stoepje in de zon opdrinken. In Eden een stop voor de supermarkt, de bottleshop en de ATM en dan snorren we lekker verder. Het is rustig op de weg en met 80 km per uur rijdt het fijn. Onderweg zien we alleen maar dood wildlife, nog een kangaroo en 2 wombats, een naar gezicht telkens. Nog geen levend wildlife gezien...

Af en toe miezert het wat, soms rijden we door de bossen, dan weer wide open spaces en om 11.45 uur rijden we de staat Victoria binnen. Ons doel voor vandaag is Cann River, waar we rond 13.00 uur aankomen. Klein plaatsje, camping zonder bemensing, we moeten betalen in het Cann River Hotel net over de brug. Nog steeds miezert het af en toe wat, dus we brengen de middag door in de camper, route uitstippelen, beetje lezen, beetje muziek... En we drinken een flesje bubbels ter ere van mijn verjaardag :-)

's Avonds zie ik dan eindelijk het eerste wildlife: iets met nocturnal-grote ogen schiet een boom in, kijkt me nog even nieuwsgierig aan en is dan verdwenen. Iets possum-achtigs?

Na een koude nacht rijden we de volgende ochtend rond 8.30 weg. Na 20 km roept Ruud ineens: "We rijden op de reserve!" Het is dan nog ruim 35 km naar het volgende dorp en in de tussenliggende kilometers komen we natuurlijk geen pomp tegen... We halen het net. Lesson learned: halfleeg = tanken!

Ons doel voor vandaag is Rosedale, laatste stop voor Melbourne. We rijden via Lakes Entrance, daar hadden we eigenlijk ons lunchstop gepland. Het is qua natuur een prachtige plek, maar superdruk/toeristisch. We gaan verder via een route die ons allebei doet denken aan 'the long and winding road', het wordt een beetje saai. We doen koffie & tosti's in een desolate truckstop en zijn om 13.30 in Rosedale. Een plaatsje van niets. We besluiten door te rijden naar Sorrento, da's 2 uur knallen over de freeway en dan kunnen we morgenvroeg al de ferry naar Queenscliff nemen - en dus aan de Great Ocean Road beginnen!

De freeway rijdt lekker, wel wordt het steeds drukker zo vlak voor Melbourne. Veel roadkill maar gelukkig ook steeds meer zon. En de eerste levende kangaroos! Grasetend op een heuvel langs de snelweg, het zijn net grote konijnen :-)

In Sorrento zijn alle campings vol en/of we hadden vooraf moeten boeken. Dus een klein stukje terug naar Blairgowrie waar een vriendelijke oude campingbaas ons - ondanks het bordje 'vol' - toch nog een plekje geeft. Tweede lesson learned: zorgen dat we rond 15.00 uur op de plek van bestemming zijn, zodat we voor donker (rond 18 uur) een plek hebben!

• 22 April 2014 - 17:16

Patty:

Wat leren jullie veel onderweg :-)))))

• 23 April 2014 - 22:12

Jos:

Nog gefeliciteerd! beter laat dan nooit. Leuk hoor om de verhalen te lezen! Morgen even stoppen met leren ;-)

• 23 April 2014 - 23:05

Eelkje:

He Lia, leuk hoor om alle verhalen te lezen. Heeeel veel plezier!. Liefs Eelkje (en nog gefeliciteerd.....!)