Sydney to Dalmeny - Reisverslag uit Dalmeny, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu Sydney to Dalmeny - Reisverslag uit Dalmeny, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Sydney to Dalmeny

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

21 April 2014 | Australië, Dalmeny

Today is the day: om 9.30 pakken we de taxi naar het verhuurbedrijf om de camper op te halen. We zijn allebei wat gespannen, zo'n eerste keer 'camperen', links rijden, nieuwe omgeving... En wat we ons niet hebben gerealiseerd: komend weekend is het Pasen en dan trekt alles en iedereen er op uit, lang weekend dat donderdagmiddag eigenlijk al begint!

Anyway, de uitgebreide instructievideo braaf helemaal afgekeken, alles ingeladen en on the road we go. Inderdaad, het is druk. Ruud moet enorm wennen aan de breedte van de camper in combinatie met het links rijden. We hebben niet goed op de kaart gekeken hoe we het snelst Sydney uitkomen, waardoor we dit doen via een National Park met smalle en bochtige wegen. We moeten natuurlijk ook nog op zoek naar een supermarkt en die gaan we daar echt niet vinden....

Maar Ruud slaat zich manmoedig overal doorheen en gaandeweg gaat het steeds beter. Als we het National Park uitkomen worden we getrakteerd op een geweldig uitzicht over de Pacific, daarna slingert de weg zich langs de kust van dorp naar dorp. Supermarkt gevonden en met opgetopte koelkast draaien we de Princes Highway op die we zullen gaan volgen tot vlak voor Melbourne.

Doel voor deze is eerste dag is Killalea State Park, een camping 6 km ten zuiden van Shellharbour en 9 km ten noorden van Kiama. Rond 16.30 draaien we het terrein op, inrichten, bed opmaken, wijntje, barbie aan.... en om 22 uur gaat het licht voor ons allebei zowel letterlijk als figuurlijk uit!

Na een lange en goede nacht slaap zijn we vroeg op, ontbijt in de zon en om 9 uur rijden we verder. UHet is een mooie route, soms hebben we de oceaan langszij, soms gaat de weg wat meer het binnenland in. De eerste kangaroo die we zien is een dode kangaroo: roadkill... Het landschap doet Engels aan, heuvelachtig, groen en veel bosjes en bomen. Het rijden gaat soepel, Ruud is helemaal in zijn element en ik doe het ook niet slecht als bijrijder :-) dus al rond 13.30 zijn we bij ons einddoel van vandaag: Dalmeny, 5 km ten noorden van Narooma. Een prachtige plek vlak bij het strand en met uitzicht op de oceaan. Wel loeidruk ivm dat Paasweekend - maar ach, het is maar voor 1 nacht!

• 21 April 2014 - 10:52

Patty:

Zo gaaf en zo jaloers :-))) en broer trots op je chauffeurstalent!!! Geniet van alles. X

• 21 April 2014 - 19:54

Peter:

Leuk om jullie te volgen. Maak je toch een beetje van de pret mee. Hopenlijk snel een live kangaroo. Have fun down under.