Last legs to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu Last legs to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Last legs to Adelaide

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

26 April 2014 | Australië, Adelaide

Donderdag 24 april. Vroeg wakker in Beachport, het belooft een prachtige dag te worden. Na een ontbijt in de zon en alle verplichte oefeningen (toiletcassette en grijs water lozen, watertank bijvullen) gaan we weer vol verwachting op pad. Het is nog maar minder dan 400 km naar Adelaide en daar hoeven we zaterdag pas te zijn, dus we kunnen het lekker rustig aan doen. Op advies van onze campingbuurman besluiten we de kustweg aan te houden - nog steeds de Princes Highway - die door het Coorong National Park gaat.

Onderweg nog tanken en boodschappen doen, morgen is het Anzac-day (soort veteranendag) en dan zijn de meeste winkels dicht. Wanneer we de kustweg oprijden zien we ineens een stuk of 3 emoes scharrelen in het veld naast de weg! Grappig gezicht, dieren die je alleen maar kent van dierentuin en film :-)

Onze campingbuurman had gelijk, de route door het Coorong National Park is prachtig! Het is een langgerekt (145 km) lagunegebied, alleen gescheiden van de oceaan door een smalle duinenrij. Dus een combinatie van zout water uit de oceaan en zoet water vanuit Lake Albert. Doet denken aan de Slufter op Texel, maar dan veel en veel groter. Of aan de Waddenzee bij laag water. Het is mooi, weids, stil en het licht is prachtig. We genieten.

Het is superrustig op de weg en rond 13 uur komen we aan in Meningie, weer een heel klein plaatsje aan Lake Albert waar we op de aan het meer gelegen camping een plekje vinden. Nog steeds heerlijk weer, dus eindelijk slippertjes aan, genieten van het uitzicht, pelikanen kijken en lekker lezen in de zon.

Nog 1 belangrijke vraag te beantwoorden: blijven we hier of schuiven we morgen nog 1 camping op richting Adelaide? We besluiten te blijven, mooie plek, fijne camping, Ruud heeft free Wifi ontdekt rondom de City Council en het zou best eens druk/vol kunnen zijn op een volgende camping ivm het lange weekend.

Vrijdag dus een uitslaap- en rommeldag, waaronder het eindelijk uploaden van alle foto's bij deze reisverslagen. We hebben gewoon heel brutaal de camper voor de City Council geparkeerd en daar het Wifi-signaal opgepikt. Aan de overkant bij de bakery een heerlijke flat white gehaald, looked like another day at the office :-)

En zo begonnen we vanmorgen aan de laatste 'leg' van ons eerste camperavontuur: op naar Adelaide. Het was nog maar 150 km, rustig op de weg dus tegen 12 uur draaiden we de parkeerplaats van het verhuurbedrijf op. Vreemd dat het dat ineens 'jouw' camper niet meer is... maar straks vanaf Cairns mogen we weer!

Nu een nachtje Adelaide en dan begint morgen een ander avontuur waar we ook erg naar uitkijken: 24 uur in de trein ( the Ghan) naar Alice Springs, 5 dagen op safari de outback in en dan volgende week maandag weer 24 uur in de trein naar Darwin. Gezien onze Wifi-ervaringen denk ik dus dat het de komende week erg rustig blijft op dit blog....

• 26 April 2014 - 10:58

Maria:

Geweldig, die foto met de opladers, geen vakantie meer zonder groot stekkerblok :-))