Van Haarlem naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu Van Haarlem naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lia Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Van Haarlem naar Sydney

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

16 April 2014 | Australië, Sydney

Zondagochtend 13 april, 8 uur: de taxi rijdt voor, ons avontuur gaat nu dan echt beginnen. Alles verloopt soepel, ruim tijd om nog te ontbijten op Schiphol en om 11.15 is het take-off voor de vlucht van 12 uur naar Singapore. En dat is best lang, 12 uur.... beetje lezen, beetje dommelen, filmpje kijken - dat maal drie en dan heb je nog 4 uur te gaan! We komen aan in Singapore om 5 uur 's morgens (lokale tijd) en onze vervolgvlucht vertrekt 2 uur later. Dus maar heel kort wachten op een mooi vliegveld met onwijs lelijke vloerbedekking :-)

De volgende 7 uur duren ook lang, toch nog redelijk wat geslapen. En dan Sydney... tijdens approach vangen we al een glimp op van de Harbour Bridge en het Opera House. Afhandeling gaat vlot, taxibus naar het hotel, douchen en op maandagavond rond 21 uur kunnen we proosten op onze aankomst!

Die nacht behoorlijk wat last van het tijdverschil, van 3 tot 5 klaar wakker dus dinsdag begint met een zoemend hoofd. Na het eerste Australian 'brekkie' met de bus naar Circular Quay om de Harbour Bridge en het Opera House nu vanaf de grond te bekijken. Prettige, relaxte sfeer, dat is wat me meteen opvalt. Alles lopend bekeken (nee, geen 'bridgeclimbing') en daarna een van de ferries genomen 'up the Parramatta River'. En dan zie je pas echt wat een bijzondere stad dit is, wat een ruimte, wat een groen, wat een prachtig licht! Waar in de meeste steden de rivier zich heeft moeten voegen naar de stad, lijkt hier de stad zich te hebben gevoegd naar de rivier.... Een heerlijke lunchplek gespot bij de Sydney Rowing Club, daarna met de ferry terug en afgestapt in Darling harbour. Prettig rondgekeken totdat het eerst zachtjes en daarna steeds harder begin te regenen! Dat hield ook niet meer op die avond....

En dan vandaag, woensdag 16 april, de ferry naar Manly genomen. Door toeval (serendipity) een week geleden via Facebook in contact gekomen met een oude kennis uit mijn skydive-verleden - en zij woont alweer 13 jaar in Manly! Dus Angela stond ons op te wachten bij de wharf, samen koffie gedronken en daarna heeft ze ons 'haar oceaan' laten zien :-) Nog een mooie wandeling gemaakt naar Shelly Beach, haar 2 jongste zonen liepen mee op blote voeten... wat een prachtig leven, zo vrij, zo relaxed.... ik snap haar keuze wel!

Onze Sydney-time zit er al weer bijna op. Morgen de camper halen en on the road we go!

• 16 April 2014 - 12:00

Patty:

Wat onwijs gaaf dat je die vriendin hebt kunnen ontmoeten, helemaal aan de andere kant. Voel tijdens het lezen de relaxe sfeer daar. Geniet en doe voorzichtig on the road. X

• 16 April 2014 - 12:11

Peter:

Goed te lezen dat jullie het fijn hebben. Genieten Lia en goeie reis met de camper.

• 16 April 2014 - 13:40

Angela Van Boxtel:

Leuk Lia ga je reis verslag lekker volgen! Had bij toeval net een Dvd 'Jackie" gehuurd bleek die Nederlands te zijn. Grappig toeva (!)l..de film begon met 'wat je niet kent kan je niet missen'. Dacht dat heb ik eerder gehoord vandaag :-) Succes met de camper enne vergeet niet de 'shrimps' on thé barbie!

• 16 April 2014 - 14:22

Nienke:

Helemaal aan de andere kant van de wereld... wat een vreemd idee en wat leuk dat we je hier kunnen volgen, heel veel plezier met je avontuur!!